dimecres, 26 de novembre del 2008

Bloccomunicació i recepta foment Lector

Avui, amb una mica més de temps torne de nou a la càrrega.

Continue treballant amb els alumnes la promoció del llibre de Xavier Sarrià.








Vaig començar presentant-los en paper un post del propi Xavi, en concret aquest, on parla del poder de la cançó, de la música que un bon dia el va apartar de la literatura però evidentment d'una manera parcial.
També vam escoltar alguna canço del grup, perquè molts d'ells no coneixen el grup del qual és lletrista i cantant, Obrint Pas.

Després vaig aprofitar una entrevista al Levante(el dijous 13 de novembre) per la publicació del llibre. Vaig remarcar el títol i vaig intentar mostrar-los que la literatura (els llibres...) és una cosa viva, que existís, que gent jove fa i no passa res, etc.
La propera activitat serà portar-los a treballar a l'aula d'informàtica:
navegarem a Internet, treballarem blocs (el del llibre, el de l'autor, crítics,) però també podem visitar el bloc de l'autor del treball fotogràfic de la portada i la web.
Cal que coneguen la repercusió que està tenint el llibre, que visiten el lloc WEB, etc.



A més he afegit altres condiments, però...


Al mateix temps com que també treballem a valencià els mitjans de comunicació, que vegen on i com es construeix la realitat actual.

Podeu adobar-ho (perquè sense voler-ho sembla una recepta de foment de la lectura), amb un parell de videos d'actuacions i les presentacions de la televisió de Catalunya. D'aquesta manera ja podeu servir-ho a taula.
Es a dir, per acabar, llegirem les dues històries que estan penjades a Internet: Por i suburbi

Esperem que els agrade.

1 comentari:

Unknown ha dit...

Huí la imatge té tanta força (cine, televisió, ...)i ens hem fet tant còmodes, que hem oblidat un poc el plaer de la lectura. Però segur que ahí hi ha un llibre publicat que ens agrada; des d'ací invite a tots a la recerca d'eixe llibre; quan el troben redescobriran altra vegada el plaer de llegir. Ànimo i a per ell: es tornareu a enganxar a la lectura.